Lekcja 1: "Zaplanuj odpoczynek", kl. 5

Temat: Zaplanuj odpoczynek – czas wolny z rodziną.


https://drive.google.com/file/d/1T4siPjYAD1RqXJFCWDy10ibP-tCuMGZV/view?usp=sharing
(kliknij w obrazek)




Zasady dobrego odpoczynku:
  1. Dobry odpoczynek to odpoczynek zaplanowany. Dzięki temu unikniesz nudy, ale również poczucia marnowania czasu.
  2. Ważnym elementem odpoczynku jest zdrowy sen. Staraj się kłaść o tej samej porze oraz przeznaczyć na sen około 7 – 8 godzin.
  3. Odpoczywaj biernie i czynnie. Jeśli czeka cię nauka do wielu sprawdzianów, wybierz odpoczynek czynny.
  4. Pamiętaj, że czas odpoczynku to świetna okazja do nawiązywania relacji z rówieśnikami. Jeśli to możliwe, staraj się odpoczywać wspólnie z nimi, a także z rodzicami lub rodzeństwem.
  5. Wybieraj aktywności, które rozwijają intelektualnie, duchowo, fizycznie. Nie zapomnij o korzystaniu z dóbr kultury (zwiedzaj zabytki, wystawy, zbiory muzealne).
  6. Wykorzystaj wolny czas do rozwijania swoich zainteresowań.
ZADANIE 1

Posegreguj formy odpoczynku dla uczniów .

https://learningapps.org/9509243

ZADANIE 2

Przygotuj idealny plan dnia ucznia klasy piątej. Możesz posłużyć się wydrukiem jednej z załączonych kart pracy lub przygotować własną według twojego pomysłu. Gotową pracę zeskanuj lub zrób zdjęcie i prześlij na adres podany w dzienniku elektronicznym.

KARTA  PRACY  1                   KARTA  PRACY  2                        KARTA  PRACY  3

  
ZADANIE 3

Posegreguj propozycje wypoczynku w dwóch grupach: odpoczynek czynny oraz odpoczynek bierny. Przeciągnij kartę we właściwe miejsce w tabeli.




ZADANIE 4

 Zastanów się, w jaki sposób możesz odpoczywać wspólnie z rodziną. Klikając w poniższy link możesz dodać swoje pomysły, które pojawią się w "ogródku pomysłów".


https://padlet.com/aniasp14/r2g2dhm4duu6






Po wykonaniu wszystkich zadań odejdź od komputera.
Wykonaj kilka skłonów i przysiadów.
Zjedz też śniadanie. Masz już przerwę! ;-)


Przed drugim śniadaniem proponuję Ci kilka ćwiczeń, by odpoczęło również twoje ciało. ;-D 

3 komentarze: